Obec v rámci svojej mnohostrannej činnosti vystupuje aj ako správny orgán (daňový orgán, stavebný orgán, …) – t.j. v početných prípadoch vedie konania, kde vykonáva dokazovanie a vydáva rozhodnutia.
Nevyhnutnou zákonnou podmienkou sa stáva tzv. funkčná byrokracia – t.j. vedenie spisu a garantovanie jeho úplnosti a kompletnosti. Judikatúra súdov v tejto súvislosti používa výraz „žurnalizácia spisu“.
Je vecou obce, aby pristúpila k vydaniu samostatného „Spisového poriadku obce“ (podľa pripojeného vzoru) alebo celú časť, týkajúcu sa spisového poriadku zapracovala do vlastného „Registratúrneho poriadku obce“.
Je pritom potrebné dôsledne skutkovo a právne rozlišovať a odlišovať
registratúru (registratúrnu značku) ako proces prijímania a odosielania pošty z obecného úradu a na obecný úrad na strane jednej a
vedenie spisovej agendy na úrovni obce v jednotlivých konaniach (spisová značka, resp. číslo konania) podľa osobitných procesných predpisov na strane druhej.
Obec ako orgán je totiž postavený na agendovom prístupe – nie personálnom (dôležité je agendu včas a zákonne vybavovať a rozhodovať v týchto veciach – otázka personálna v kontexte rozhodovania nie je dôležitá).
Tento obsah je pre členov Komunálnej informačnej služby
Používame cookies. Ak si myslíte, že je to v poriadku, kliknite na "Prijať všetko". Kliknutím na "Nastavenia" si tiež môžete vybrať, aký druh súborov cookie chcete povoliť.
Prečítajte si naše zásady používania súborov cookie